Kolejnym sposobem na tani marketing mogą być konkursy. Gdy mamy już fanpage na Facebooku, Instagramie, albo innym portalu społecznościowym, fajnym pomysłem będzie organizowanie konkursów dla fanów profilu.
Udostępnienie posta z informacją o konkursie bardzo szybko rozprzestrzeni się po portalu i po sieci. Pozwoli to na zwiększenie zainteresowania naszą firmą, poszerzy grono fanów. Konkursy można organizować w przeróżnych formach. Dużą uwagą cieszą się konkursy, w których do wygrania są karty podarunkowe, albo nagrody rzeczowe na przykład w postaci naszych produktów.
Aby powiększyć ilość follower’sów naszego profilu na portalu społecznościowym, warto w regulaminie konkursu zawrzeć punkt, który mówi o konieczności udostępnienia posta konkursowego jako ‚publiczny’. W ten sposób będą mogli go zobaczyć ‚znajomi znajomych’ i być może również zechcą wziąć udział w zabawie i polubić naszą stronę.
Ciekawym pomysłem na to, aby konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem jest na przykład postawienie zadania wykonania zdjęcia. Ludzie są kreatywni, wykazują wtedy większe zaangażowanie i z chęcią biorą udział w takich rywalizacjach, czy to na Facebooku, czy też na Instagramie, gdzie albo robią jakieś fajne zdjęcia, albo dodają hashtagi. Możliwości jest naprawdę wiele. Nagroda w konkursie nie kosztuje nas wiele, a z całą pewnością zyskamy wielu nowych fanów.