Jak pozyskać lojalność klienta?

lojalność

Lojalność klienta wobec firmy objawia się tym, że ma on świadomość, że w owej firmie zostanie obsłużony niezwykle profesjonalnie, jest wierny marce i nie potrzebuje zamieniać jej na żadną inną. Jak sprawić, żeby nasi klienci przywiązali się do nas?

Jedną z głównych zasad, które należy stosować budując lojalność naszych kontrahentów jest przede wszystkim utrzymywanie kontaktu. Konieczne jest pozostawanie w stałym kontakcie z klientami, odpowiadanie na ich pytania i wątpliwości. Najłatwiejszą do tego drogą jest prawdopodobnie e-mail. Trzeba pamiętać, aby wysyłać wiadomości o nowych promocjach, rabatach, zmianach. Ciekawym rozwiązaniem będzie nie tylko informowanie o promocjach, ale także próba doradzenia czegoś, bądź podzielenia się wiedzą na jakiś temat. Osoba czytająca wiadomość nie będzie miała wtedy świadomości, że mamy na celu jedynie sprzedania jej czegoś.

Każdy klient lubi być traktowany indywidualnie. Chodzi tu o to, aby oferować mu takie propozycje, które będą dopasowane do jego potrzeb i upodobań. Z pewnością wpłynie to pozytywnie na jego opinię o firmie i wzbudzi poczucie, że jest traktowany przez nas jak ktoś ważny. Raz w roku jest także okazja, aby każdy z klientów poczuł się wyjątkowo – chodzi o urodziny. Fajnie będzie wysłać maila z życzeniami, ewentualnie jakimś prezentem lub dodatkowym rabatem. Profesjonalizm i miła obsługa – te dwa słowa z pewnością będą się wtedy nasuwały na myśl o naszej firmie.

Kolejną ważną sprawą jest nagradzanie. Każdy z nas chyba lubi być doceniany za coś, co robi. Nagradzając klientów za to, że stale kupują właśnie u nas sprawi, że będą oni chcieli w dalszym ciągu dokonywać tych zakupów. Dodatkowy rabat, punkty lojalnościowe wymienne na ciekawe nagrody – to jest to, z czego z pewnością każdy będzie zadowolony.

Jeśli będziemy stosować się do powyższych rad, z całą pewnością nie zabraknie nam klientów i co więcej – pozostaną oni wierni naszej firmie, a o to w tym wszystkim przecież chodzi.