Dajmy się poznać jeszcze przed rozpoczęciem działalności

początek

W sytuacji, gdy dopiero chcemy ruszyć z jakimś biznesem, warto jest postarać się o to, aby jeszcze przed otwarciem ludzie cokolwiek o nas wiedzieli. Nikomu nieznana firma nie budzi początkowo zbyt dużego zaufania i wiadomo też, że nie będzie miała od razu całego grona klientów.

Dlatego też naprawdę warto trochę popracować nad budowaniem jej wizerunku jeszcze przed otwarciem. Jednak trzeba robić to bardzo przemyślanie i rozważnie. Przykład: Chcemy otworzyć sklep z ubraniami, albo po prostu jakiś inny sklep, który już od początku będzie wymagał, aby klienci do niego przychodzili, bo w przeciwnym razie będzie trzeba go szybko zamknąć. Warto sprawić, aby przynajmniej okoliczni mieszkańcy wiedzieli o tym, że takie miejsce powstaje. Najpierw przyjdą z ciekawości, a później, kiedy już się przekonają do jakości naszych produktów, będą nas odwiedzali częściej. Dlatego też na przykład dobrym rozwiązaniem będzie rozklejenie plakatów informacyjnych, na których będzie zawarta wiadomość o specyfice sklepu oraz powiadomienie o dacie otwarcia. Ludzie są wzrokowcami, zapamiętają plakaty i zostanie im w głowie świadomość, że taki sklep istnieje.

Trochę inaczej będzie kształtowała się sytuacja, gdy planujemy rozpocząć jakiś biznes w gastronomii, na przykład chcemy otworzyć jakąś klimatyczną knajpkę. Zanim nie zdobędziemy doświadczonego zespołu, lepiej od razu nie robić aż tak dużego rozgłosu. Trzeba pamiętać o tym, że jacyś niezadowoleni klienci mogą nie tylko sami do nas nie wrócić, ale także zniechęcą innych. Dlatego też jeśli nie mamy pewności co do tego, czy nasz zespół jest zgrany i do końca wie co robi – warto przez jakiś czas wstrzymać się z kampanią reklamową. Aczkolwiek nie zaszkodzi na przykład przeprowadzić akcji polegającej na degustacji naszych produktów. Nie będzie to duży koszt, a jeśli ludziom zasmakuje, to na pewno opowiedzą o tym znajomym i sami do nas przyjdą.

Planując rozpoczęcie działalności, naprawdę warto pamiętać o tym, żeby już zawczasu podjąć jakieś działania mające na celu rozpowszechnienie wiedzy o naszej firmie. Plakaty i ulotki reklamowe nie będą nas kosztowały wiele, a mogą naprawdę pozytywnie wpłynąć na nasz nowy początek.