Impuls do rekomendacji, czyli coś o marketingu szeptanym

marketing_szeptany

Marketing szeptany jest pojęciem, o którym niewielu z nas słyszało, a tak naprawdę korzysta z tego większość firm. Jest to naprawdę prosty i zupełnie bezpłatny sposób na to, aby się rozreklamować. Tylko o co w tym wszystkim chodzi?

Naturalne jest, że klienci kiedy są (lub nie są) zadowoleni z produktów, to mówią o tym w zwykłych, codziennych rozmowach swoim znajomym. W ten sposób kształtuje się opinia o marce. W takie opinie konsumenci wierzą dużo bardziej, niż niestety w nawet najlepsze reklamy. Dlatego też powinniśmy spróbować jakoś wpłynąć na to co i jak o nas mówią.

Marketing szeptany polega na przekazywaniu sobie opinii podczas rozmów. Z jednej strony może mieć to charakter zupełnie spontaniczny. Kiedy konsumentom spodoba się jakiś produkt, to naturalnym jest, że będą chcieli pochwalić się dobrym zakupem i podzielić się opinią na jego temat. Drugim bodźcem do przekazywania sobie poglądów na temat jakieś marki może być inspiracja kampaniami reklamowymi – plakaty, czy też reklama w mediach. Trzecim stymulantem do prowadzenia rozmów na temat firmy jest to, że ona sama zachęca do dzielenia się swoim uznaniem dla produktów. Takie zachęcanie może przejawiać się na przykład w rozsyłaniu darmowych próbek produktów do przetestowania, na przykład blogerkom. Wypróbują one produkt i w dodatku napiszą kilka słów na ten temat na swojej stronie. Jeśli są popularne w sieci, to na pewno ich czytelnicy również będą chcieli to mieć.

Naprawdę warto zachęcać klientów to wyrażania swoich opinii o marce i dzielenia się nimi. Łączy się to nierozerwalnie z opisanym wcześniej na tej stronie procesem budowania lojalności klienta. Bardzo często w początkowym etapie, zanim konsument stanie się naszym lojalnym klientem, może się on o nas dowiedzieć właśnie za pomocą marketingu szeptanego.

Taki rodzaj działalności reklamowej nie kosztuje nic, a wbrew pozorom przynosi naprawdę zaskakujące efekty.